لیست انواع دستگاه های فور

دستگاه فور استریل چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد


فور دستگاهی میباشد که از آن برای خشک کردن استریل کردن ظروف و تجهیزات آزمایشگاهی مورد استفاده قرار میگیرد. از فور در دندانپزشکی، آزمایشگاه، بیمارستان درمانگاه ها در ازمایشگاه های بیولوژی و هر مکانی که احتیاج به استریل کردن و یا خشک کردن مورد استفاده قرار میگیرد و یکی از مهمترین و پر کاربرد ترین دستگاه های مورد نیاز آزمایشگاه ها میباشد .البته از دستگاهی دیگری مانند اتوکلاو ازکایشگاهی نیز برای استریل استفاده میشود که کاربرد های مختلفی دارد و برای خشک کردن مورد استفاده قرار نمیگیرد .
از فور آزمایشگاهی در تمامی آزمایشگاه ها به خاطر خشک کردن و استریل کردن ظروف شیشه‌ای و فلزی و تمامی وسایل های که بتون آن را از طریق گرما و حرارت بتوان استریل یا خشک کرد مورد استفاده قرار میگیرد. کارخانه های تولید کننده ، به خاطر بهره گیری بهتر دست به فعالیت‌های گوناگونی ، و با طراحی ها و امکانات مختلف شروع به تولید این محصول میکنند. در برخی از دستگاه ها ، به حرکت در آوردن حرارت به طور خودکار و طبیعی انجام میشود ؛ در صورتی که درنوع دیگری از این دستگاه، به حرکت در آوردن حرارت با استفاده از فن و یا از خاصیت سبک بودن هوای گرم و سنگین بودن هوای سرد ، به منظور جابجایی هوای درون دستگاه فور آزمایشگاهی استفاده میگردد. به طور معمول ، فور ها در محدوده حرارتی بین دمای محیط تا ۳60 درجه سانتیگراد کارکرد دارند. اگرچه انواعی از فورهای آزمایشگاهی موجود هستند که تا دمای ۶50 درجه سانتیگراد را نیز تامین میکنند. .
فور آزمایشگاهی.
در این مدل از دستگاه فور ، بدلیل سبک تر بودن هوای گرم، در داخل دستگاه آون یک یا چند تعداد پنکه طراحی کرده اند تا انتقال هوای داخل آون و یکنواخت در یک دمای دقیق نگه داشتن دمای داخل دستگاه آون.
دستگاه فور درصورت عادی، دمای آن از دمای اتاق تا 250 درجه سانتیگراد می باشد. اما در در مدل های دیگر بسته به سفارش مشتری قابل تغییر و در درمای مختلف ساخته میشود .
در آزمایشگاه ها درمانگاه ها بیمارستان ها و دندان پزشکی ها معمولا از دستگاه فور برای استریل یا خشک کردن وسایل شیشه ای و یا فلزی و هر وسیله ای دیگری که به روش حرارت بتوان استریل یا خشک کرد مورد استفاده قرار میگرد فرایند استریل کردن و خشک کردن وسایل فلزی تمیز شده به روش حرارت و در دمای 160 درجه سانتیگراد به مدت 1 ساعت انجام میگردد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.